onsdag 9 juli 2008

Bilkörning

När jag kör hem från jobbet kör jag på landsväg den längsta biten. På några ställen är det 50 men för det mesta är det 70 eller 90. På ett ställe är det OFELBART att det kör ut en bil framför mig, på en 70-sträcka, och kör i ca 60-65. Lagom irriterande! Jag brukar inte köra för fort men jag vill ju gärna köra i den hastighet som är tillåten. Sedan när man väl kommer in på en 50-sträcka så fortsätter ofta bilen framför att ligga i 60-65, men det vill inte jag, så jag kör 50. Resultatet av detta är att jag får köra långsamt och blir arg som ett bi. Det är precis som att de turas om att stå och lura och svänga ut framför mig och sedan sitta och sjunga "haha vi kör för långsamt vi kör för långsamt" medan det ryker ur mina öron. Road rage anyone? Jag avskyr när folk kör för fort och för nära och allmänt farligt men det är rätt irriterande med sniglar också!

Inga kommentarer: