måndag 14 juli 2008

Pinsamma föräldrar

Jag sitter och kollar på en engelsk dokumentär om pinsamma föräldrar. Det är bland annat en mamma som försöker snacka slang och vara lite hiphoppare och en annan mamma som har minst sagt minimala kläder på sig. Stackars barnen, fyyy vad man skulle ha skämts. Fast det är rätt kul att kolla på. Jag skämdes för min mamma när jag var tonåring för hennes Eccoskor och Fjällrävenjacka. Nu när jag börjar närma mig trettio är det inte så farligt längre. Hehe, sorry mamma.

Shit jag undrar hur man kommer bli som förälder?! Fast jag kan ju säga en sak och det är att jag skäms MYCKET MER för mig själv som tonåring nu än jag gjorde för mina föräldrar när jag var tonåring. När jag läser mina gamla dagböcker från ca 13-17 år blir jag riktigt generad. Jag var så pinsam och patetisk men trodde jag var SÅ häftig och fräck. För att inte tala om hur vuxen jag trodde att jag var. Oh well..

Inga kommentarer: